GESPREKSGROEPEN, VORMING EN TOERUSTING GESPREKSGROEPEN, VORMING EN TOERUSTING

Bijbelkring Bad Nieuweschans
heeft bijeenkomsten in Rehoboth. Met ds. vd Werf mfaandelijks op een donderdag om 14.00 uur  nadenken, lezen en leren over een bijbelboek.

Bijbelkring Beerta/Finsterwolde
heeft bijeenkomsten in de Tjamme in Beerta. Met ds. vd Werf mfaandelijks op een dinsdag om 14.00 uur  nadenken, lezen en leren over een bijbelboek.

vorig seizoen:
In de Bijbelgespreksgroepen in Rehoboth in Bad Nieuweschans en in de Tjamme in Beerta hebben we eerst het boekje Ruth gelezen. Het verhaal dat zich voornamelijk afspeelt rond de gerstoogst bracht bij de deelnemers veel verhalen naar boven over hoe het hier vroeger toeging bij de oogst. Het blijft een prachtig verhaal over trouw tussen mensen en de trouw van God aan mensen die daarin doorklinkt .

In Rehoboth zijn we daarna verder gegaan met het boekje Esther; een verhaal waarin de al eeuwenlang plaatsvindende Jodenvervolging weerspiegeld wordt, maar dat nu eens wel goed afloopt. De laatste keer lazen we uit Spreuken 31 het loflied op de sterke vrouw (voorheen luidde het opschrift: op de degelijke huisvrouw), waarbij we ook wel pret hadden over de beschrijving.

In de Tjamme volgden we na Ruth  de Eerste brief van Johannes. In deze brief lijkt de schrijver nog eens de kern samen te vatten van het evangelie naar Johannes dat, naar we aannemen van dezelfde schrijver is. De brief beschrijft prachtig de liefde van God die we door Jezus Christus hebben leren kennen. Het vertelt ons ook hoe de liefde de draagster kan zijn van de gemeenschap.

In seizoen 2023-2024 gaan we aan de gang met gelijkenissen van Jezus. De eerste gelijkenis die we lezen gaat over het goede horen: de gelijkenis van de zaaier in Marcus 4:1-20. Bereid zijn om goed te luisteren is immers een voorwaarde om alle woorden van Jezus, waaronder zijn gelijkenissen, goed te verstaan!
De eerste keer in de Tjamme in Beerta is dinsdagmiddag 19 september 14.00 uur en in Rehoboth in Bad Nieuweschans op donderdag 21 september om 14.00 uur.

Gespreksgroep:  Speurtocht geloven
In deze gespreksgroep gaan we een speurtocht aan door het menselijk bestaan als christen in deze wereld. Dit seizoen kunnen alle ons boeiende vragen aangaande het leven met elkaar aan bod komen. Samen willen we erover nadenken, wat de bijbelse en/of  christelijke traditie in deze tijd kan betekenen. De avonden zijn om beurten bij de deelnemers thuis. Meedenkers zijn altijd welkom. Volgens traditie beginnen we in september met een etentje .
Informatie bij Christien Meijer (0597-331465)

DIENST VAN BAD NIEUWESCHANS:

28-04   09.30 uur

BAD NIEUWESCHANS:
Kerkstraat 1, 9693 EP

Voorganger: pastor Tuma
Organist: dhr. D. Wubs

de dienst is rechtstreeks (en ook later) te volgen via deze link

Liturgie + nieuwsbrief

vindt u HIER