NAAM EN LOGO NAAM EN LOGO

Bij het proces tot samengaan in 2019 kozen we voor een “geografische” naam als gemeentenaam. Van meerdere kanten kwam het idee of een afleiding hiervan: de Dollard. Het gaat om een gebied wat een rijke geschiedenis heeft / deelt en ook altijd in beweging is geweest. Ook als gemeente delen we een rijke historie en zijn we van oudsher altijd in beweging. Zodoende kozen we voor de suggestie met de historische schrijfwijze:

Protestantse Gemeente De Dollert

Nadat we als PG Nieuwolda/Oostwold en PG Reiderland gefuseerd waren tot Protestantse Gemeente De Dollert was een nieuw logo een logische volgende stap.
Onderstaand ontwerp is van een van onze eigen gemeenteleden: Henriëtte Sabajo-Hagg.

Dit is haar uitleg bij het logo:
'De kerk op het logo is niet gemaakt van steen, want het gaat niet om het gebouw zelf, maar om de mensen van geloof, hoop en liefde – verbeeld in kruis, anker en hart.
De kerk staat in het platteland en ontvangt perspectief door de Heilige Geest.
De duif staat niet alleen voor de Geest, maar laat ook de verbondenheid met de PKN zien (in het logo van de PKN is de duif ook aanwezig).
Vanuit de kerk stroomt water naar buiten: verbeelding van levend water, van invloed op onze naaste omgeving en samenleving.
In het land zien we verschillende gekleurde banen: lichtgeel van tarwe, goudgeel van koolzaad, groen van gewas, weide en polder. Rechts het paars van de aarde van lager gelegen poldergebied en links het marineblauw van de Dollert/Dollard met ernaast een grijze dijk die de kerk beschermt en veilig houdt.'

DIENST VAN BAD NIEUWESCHANS:

28-04   09.30 uur

BAD NIEUWESCHANS:
Kerkstraat 1, 9693 EP

Voorganger: pastor Tuma
Organist: dhr. D. Wubs

de dienst is rechtstreeks (en ook later) te volgen via deze link

Liturgie + nieuwsbrief

vindt u HIER