STARTZONDAG 17 september 2023 STARTZONDAG 17 september 2023

Op 17 september vierden we als Protestantse Gemeente Oost-Groningen de startzondag.
In de Ontmoeting Scheemda

Het thema van dit jaar:
“Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde”.

Het logo:
Lijn: Vader- en kinderhand zijn getrokken uit één lijn, onlosmakelijk verbonden. Symbool voor het verbond van God met de mens en daarin met de hele kerk.
De hand van de Vader komt naar beneden. De hand van het kind reikt omhoog, in overgave en aanbidding.
Bloed en waterdruppel vloeien samen. Het symbool van het offer en de doop. Omgekeerd vormt het een hartvorm. Het symbool van liefde.

De bloemschikking gemaakt door Catrien Niemeijer en Carla Smit: geloof hoop en liefde
In het hart 5 gemeentes verbeeld door gipskruid met gekleurde linten. De hedera staat voor hoop evenals het anker. Kruis is geloof en het hart de liefde. De kleine bloemetjes van het gipskruid zijn de gemeenteleden.

Wat moeten we met dat rietje??
In ieder geval eerst maar een stoelen"dans".

ah, en daar is Rainbow weer....

we zongen het Rainbowlied

De lezing was uit 1 Korinte 12: 12 – 30:
"Want we zijn allemaal in één Geest ondergedompeld, zodat we samen één Lichaam werden. Het maakt niet uit of we Joden zijn of van een ander volk zijn. .......We zijn allemaal vol van dezelfde Geest......."
...en de preek naar aanleiding daarvan: "getuigen van geloof, hoop en liefde"

het gebed met veeltalig Onze Vader

Na de zegen,

bij de uitgang de collecten,

Nog een snel kiekje van onze muzikale begeleiders: Henk Cannegieter op het orgel en Jacco Jellema op trompet.
Het was prachtig heren! Wat hebben we fijn gezongen. Ook in samenzang met de cantorij Wiinschoten en CantoRei De Dollert o.l.v. Victor Verhoef-Harms.

Na dit alles koffie en veel keuze uit heerlijke gemeentebaksels.

Tijdens en na het koffiedrinken is er de presentatie van het nieuwe programma “ Over de Brug”.

en konden we meedoen aan een orgelquiz

Ook was er een creatieve uitdaging in het maken van de veelkleurige mens en een veelkleurige puzzel!

Aha, daar zijn de rietjes weer!

DE VEELKLEURIGE MENS

De dag werd besloten met heerlijke soep van Fré en eigen meegebracht broodje.
Zo gaan we het nieuwe seizoen in:

“Ga mee! Samen getuigen van
geloof, hoop en liefde”.